본문 바로가기
Mysticism/Rabia Al Basri's

My Greatest Need Is You

by Yuneelif 2018. 8. 25.

My Greatest Need Is You 


Your hope in my heart is the rarest treasure 

Your Name on my tongue is the sweetest word 

My choicest hours 

Are the hours I spend with You 

-- O Allah, I can't live in this world 

Without remembering You

-- How can I endure the next world 

Without seeing Your face?

 I am a stranger in Your country 

And lonely among Your worshippers: 

This is the substance of my complaint. 


Rabia Al Basri



내가 가장 필요로 하는 것은 너야



내 심장에 있는 너의 희망은 희귀한 보물이야

내 혀에서 너의 이름은 달콤한 단어야

내가 잘 선택한 시간들은

내가 너와 함께 소비한 시간들이야

- 오 신이여, 나는 이 세상에서 살수 없어요

당신을 생각하지 않고서는

- 어찌 내가 다음 세상을 견딜 수 있나요

당신의 얼굴을 보지 않으면서?

나는 당신의 나라에서 낯선자이고

당신의 숭배자들 사이에서 외롭습니다:

이것은 내 불만의 본질입니다.

'Mysticism > Rabia Al Basri's' 카테고리의 다른 글

Take Away The Words Of The Devil  (0) 2018.08.25
Reality  (0) 2018.08.25
My God And My Lord  (0) 2018.08.25
My Beloved  (0) 2018.08.25
사랑  (0) 2018.08.25